27 Şubat 2010 Cumartesi

Adım adım Autocad 2007


Yazımıza belkide günümüzün en popüler çizim programı olan Autocad'ı tanıtmakla başlayacağım.
Autocad bugün hem okullarda eğitim amaçlı hem de birçok sektörün ticari amaçlı kullandığı bir çizim programı. Kullanımının kolaylığe ve rahat anlaşılırlığı, birçok kaynağa ve nota kolaylıkla ulaşılabilir olması Autocad programını tercih sebebi yapıyor.

Autocad çizim programını kullanabilmek için öncelikli olarak bir Autocad sürümünün bilgisayarınızda kurulu olması gerekiyor. Ben Autocad 2004 ve 2007 kullanıyorum. Yeni olması sebebiyle Autocad 2010 biraz daha farklı ve karmaşık geliyor. Sizede Autocad'in eski sürümlerini kullanarak başlamınızı öneririm.

Program kurulduktan sonra ilk açtığınızda sistem otomatik olarak sizden çizimlerinizle ilgili bir ayarlama yapmanızı isteyecek. Kurulum ayarlarınızı başarıyla tamamladıktan sonra karşışınıza Autocad'in siyah renkli arayüzü karşınıza gelecek. Bundan sonra bütün çizimlerinizi bu alanla yapacaksınız.

Program açıldığı zaman siyah ekranın sol tarafında araç çubuklarını ve üzerinde yer alan ikonları göreceksiniz. Bunlar çiziminiz sırasında kullanacağınız temel elemanları göstermektedir. Bu kısımda çizgi, çember, elips, dikdörtgen çizme elemanları bulunmaktadır. Ekranın sağ tarafında ise budama, kırma, paralel çizgiler çekme, çizim unsurlarını silme elemanları bulunmaktadır. Bu kısımları kullanarak komut kullanmadan çizim yapabilirsiniz.

Menü çubuğu kısmı ise aslında bütün yapacağınız işlemlerinin toplandığı alandır. Yukarda araç çubuğunda belirtilen çizim elemanlarının tamamına menü çubuğundan da ulaşabilirsiniz. Burada ayrıca dosya açma ve kapama işlemleri ile yardım ve boyutlandırma elemanlarıda bulunmaktadır.

Çizimlerimizi araç çubuğunu kullanmadan doğrudan komutları kullanarakta yapabilirsiniz. Komutların ve komut kısaltmalarının tam olarak zihninizde oturması biraz zaman alabilir. Komut kullanarak çizim yapmak nispeten daha zordur ama çalışmalarınızı hızlandırması bir avantajdır.

Giriş için şimdilik bu kadarını yeterli buluyorum. Bir dahaki seferde temel çizim elemanlarını kullanarak çizim yapmaya başlayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder